Ad

Wednesday, April 13, 2011

Tying The KnoT


Disebabkan peningkatan usia dan rasa kasih yang teramat sangat, aku dan Mahadi telah bersetuju untuk mengikat perhubungan kami dengan satu ikatan yang dipanggil TUNANG. WAHHHHHHHHHHH!!! Btw, apsal ayat aku jiwang sejak dua menjak nie.

Jangan terperanjat, belum lagi yer. Tarikh akan ditentukan di kemudian hari plus ini hanya majlis kecil-kecilan.

Aku selalu dengar Mahadi + Ahmad Tongkeng + Azi Chilot claimed aku rare. Mula-mula aku tak perasan sehingga lah dorang mengutarakan pendapat masing-masing yang aku ni berbeza daripada pompuan biasa.

  1. Aku tak suka kahwin besar-besaran.hohohooh. Kalau boleh, aku nak kahwin dekat masjid dan buat kenduri doa selamat. Habis cerita. Duit berlebihan boleh sumbat rumah dengan TV + refrigerator + sofa + bedset dan macam-macam lagi. TAPI pastilah idea bernas aku nie mendapat tentangan daripada keluarga. Mak aku cakap "Ko nak suruh orang kampung ingat kau dua ekor kena tangkap basah!". Mak tak cool. Boringgggggggg.
  2. Aku tak suka jewellery. Ini cerita benar, bukan dusta. Leceh lah nak jaga. Kalau boleh, masa tunang atau kahwin, aku nak dinar emas. Mestilah mendapat tentangan keluarga. Mak suruh beli emas kuning. Cheh, tak maju betol lah.
  3. Kebanyakkan perempuan akan menjadi sangat particular semasa memilih barang dan ini tidak diapply pada aku. Tengok +suka + Rembat. Aku tak suka nak membelek-belek sampai setengah jam. Otak letih, badan pon penat. Maka semasa aktiviti membeli barang-barang hantaran, Mahadi yang akan menjalankan proses QA.
  4. Kebanyakkan kawan-kawan baik aku adalah lelaki sebabnya perempuan nie sangat lembut hatinya dan aku maha kasar=p TAPI yang pasti aku tak akan berasa rendah diri apabila orang-orang sekeliling membandingkan aku dengan kawan-kawan lelaki. Tak kan lah dorang cantik pulak. Kalau di kalangan kawan-kawan perempuan, aku lah super comot-momot.
  5. Aku baca DRagon BAll + SLamDuNk + JUara Bola Keranjang + GTO dan etc..hohohhoo...style. Tidak ketinggalan Doraemon + Conan + Pedang Sitiawan.
  6. Otak aku pon agak biru-biru dan kuning sikit. YEr, saya SALAH. Mungkin nie semua terjadi disebabkan kaya dengan sepupu lelaki, pak-cik2 dan mak-cik2 yang giler. LOVE u guys.
  7. Bila berenang, aku mampu buat somersault ke depan dan ke belakang even tough aku semakin tua. Style kan?
  8. Aku tak nak tunang tapi telah dipaksa RELA. AKu nak terus kahwin, loncat-loncat atas katil. HOHOOH.
Cincin TUNANG yang aku rembat kurang dari 15minit. HHAHAHA.
Aku style

diamond captures light

Kami beli cincin di Penang.
Tak kisah lah KEdai emas Wah CHan ker, Kedai emas SAMy ker...
Sebabnya, aku tak berapa gemar jewellery

Muka puas
***Dapat jugak aku run from the hook


Inilah aktiviti indah
Mengisi perut dengan banana cake di Secret Recipe
Kami lebih suka MAKAN
chom chom chom

Seboklah yang belakang tu



Aku amik gambar nie sebab aku suka perkataan "luscious"


Apply member card dekat WS Shop

Malam pulak, kami makan Mee Udang dekat SUngai DUa.
Ok lah rasanya.

Wahhhhhhhh
Even tough belum tunang, aku dah pakai dulu
Ada aku kisah?





Masih lagi memaparkan harimau NANGIS


terbaekkkkkkkkkk

Nie SABRE kot


my engagement plan
tolong hire wedding planner untuk aku?


Tapi aku suker sebab hubungan aku dengan MAhadi maju setapak lagi
hip hip horayyyyyyyy. Sila ulang 2 kali


9 comments:

  1. cayalah Nad.. kau mmg satu2nya pempuan paling RARE aku kenal..

    selamat berbahagia ya (^_^) hehe

    p.s : awal2 cite dah semangat dah.. pehtu bley masuk gambar makanan bagai.. pffftsss..

    ReplyDelete
  2. CONGRATSSSSSSSSSSSS!!!

    ko patut baca Wira Tunggal! Sebab aku dulu editor nya! hahaha... xpasal!

    Newayy... tahniah! tahniah! tahniah!

    p/s: meloncat2 arrr? hahaha! Sabar Nad! gi baca doa qunut dulu. hapal idak? ;p

    ReplyDelete
  3. i ni yg tak apal doa qunut Jamy..
    terkial2 siang tadi nak apal sebab nak pegi Majlis Agama Islam Selangor haha

    ReplyDelete
  4. nad,tahniah le..nanti jangan lupe ajak..abes la erin ngan naqy..xde geng bujang da..masing2 nak kawen..aku,farid,naqy n erin je tinggal..andaq bakal..

    ReplyDelete
  5. Andaq: doa iftitah apal ke idak? hahaha

    ReplyDelete
  6. peanut: i loike too

    af: makanan itu indah. btw, masih..ko pon advance congrat jugak=)

    James: haku baca jugak..ko editor nya????? terbaek lah budak nie...weh kalau nak edisi lamer2, ko ada lg tak?

    ko cuber tanya andaq, tahiyat awal dier hafal tak? hohohohoh

    Kuchai: akan datang jodoh korang nanti=)

    ReplyDelete
  7. ha ha ha... Wira Tunggal Phoenix, Public Enemy, GT Racing... zaman mula2 masuk dunia editorial...
    smua tu adik aku simpan since aku da resigned jdk writer...

    ReplyDelete
  8. bolehhhhhhhhhh ker pinjam Jamy:p

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT