Ad

Thursday, April 14, 2011

CoLourFuL Day


Benda yang aku paling suka setiap kali ada event, function, kenduri atau majlis kahwin ialah SHOPPING. It is in the blood. Asal dapat shopping jer, aku dah sangat gembira. Semasa kunjungan aku ke Penang, aku sempat merembat beberapa buah bakul hantaran berwarna putih di WS.Terima kasih kepada Peanut di atas perkongsian sebuah lagi tempat mencari barang-barang kahwin. Nama kedai tue A tu Z. WEbsite kedai ni : http://www.atuz.com.my/ .



Aku adik-beradik memang suka menyediakan peranggu meja + decorate rumah dan sebagainya. Tapi Nadia jebon lagi creative daripada aku. Nadia cool jer orangnya dan tak cakap besar. Dia leka setting barang-barang hantaran aku, alih-alih terhampar atas permaidani. Aku suka. SIMPLE is MORE dan aku sangat jatuh hati pada benda yang berwarna-warni. *Sungguh aku sayang dia*-bait-bait ayat dalam filem  _ _ _ DALAM BOTOL.




Saya suka barang-barang berwarna PUTIH


Aku semakin konpius.
Apa warna tema pertunangan aku?
Warna-warni bendera Pakistan ker?









Maybe aku nak sumbat cupcakes



Ni pulak bakul Al-Furqan ataupun Buah



Ni bekas letak tepak sirih


Bakul baju nikah dan songket


Casing cake

With the right light, they become vibrant and alive


Thanks adik








Instead of letak atas dulang, kami memilih untuk letas atas bantal















 Mula-mula aku bercadang untuk menggunakan warna putih dan blue tafetta sebagai tema. Tapi dah sebab hantaran berwarna-warni, aku pon konpius. Hahahha. Untuk meja makan, aku cuba untuk set macam MArtha STewart. Sukalah saya!. Tapi tak tahu aku mampu buat ke tak. Aku harap NAdia akan jadi tulang belakang aku pada hari ni. *Jangan nak override orang bertunang plak. Karang, nadia pulak macam diva..Cisss


 Door gift

 Meja makan impian ku=)


Semoga segalanya berjalan lancar.
Cerita di atas bukanlah untuk menunjuk-nunjuk tapi sekadar berkongsi
sebahagian dari hidupku.

6 comments:

  1. hehehe... beriii da kalerpullll, okeh!
    leks, nad...
    sgt rare itu idea...

    ReplyDelete
  2. James : itulah adik aku. Aku pon tak terpikir. Muka dier toya jer...Last2 siap..Kalau orang tak suka, aku suka=)

    ReplyDelete
  3. nad,boleh je wat colourful.aku pernah tgk org buat.siap kwn2 dtg semua wrna striking.dalam gmbar mmg cun.hehehe...

    ReplyDelete
  4. na: hantaran jer warna-warni

    pakaian stick to one colour lagi...haku ngan mahadi off-white

    keluarga and kawan-kawan, tak decide lagi

    ReplyDelete
  5. sangat suka..tmbh2 bekas kale putih tu.. walah!! cun cun...=)
    next trip ke penang..sila pegi a tu z tu k...

    ReplyDelete
  6. peanut : tq..kita memang suka putih lah

    next trip Penang : jom lepak dengan aku

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT