Ad

Sunday, April 17, 2011

VinTage

Selamat malam dan selamat hari Ahad. Malam ni perasaan aku kembali pulih selepas berjalan-jalan di Petaling STreeT. Terima kasih kepada Dila + Peanut + Linda dan HazeL yang mencadangkan PetaLing Street sebagai syurga untuk mencari bunga hidup=) Dan tidak ketinggalan kepada Adhwa dan Andaq kerana sudi menemankan aku ke "Weng Hoa Flower Boutique".

Setelah berjalan-jalan di sekeliling China Town, hanya kedai "Weng Hoa Flower Boutique" yang menawarkan bunga-bunga segar secara pukal pada harga yang berpatutan. Email address ialah : www.menghoa.com

Sebarang tempahan hendaklah dibuat seminggu awal dan melebihi 15 bouquet. Satu jambak berharga daripada RM10 hingga ke RM13 dan terdapat pelbagai jenis bunga dan warna. Aku sangatttttttttttttttttt suka. Tak sabar punya pasal, aku terus rembat sejambak bunga berwarna purple. Jangan tanya bunga apa. Kenapa lah aku tak pernah nak amik tahu? Kelemahan diri yang harus diperbaiki.

Owh, hari ni aku kerja. Habis kerja, aku dah tak tahu nak buat apa, haku terus call gang lepak aku. "Weh apa buat, jom teman carik barang". Dia pon "OK"


Awal pagi, aku hanya bersarapan air masak dengan roti
putih berjenama GArdenia bersama Yogurt.
Nak diet sebelom Tunang




Diet aku punah di tengah hari.
Sekali lagi, Chilis Room Service : Triple PLay + BrowNies dan Java CHip from Starbuck.
Thanks to Fadzli sebab gores dan menang AMex anda.


Ingat nak terus balik, tapi meja aku mengalahkan jantan, maka terpaksalah aku kemas.
Gambar kat bawah ni selepas sessi pengemasan.

Dalam laci ada mangkok maggi dan Mug yang tak bercuci selama 3 hari.
 Cool giler aku.

***Perbezaan meja lelaki dan perempuan
Meja si KeCIL

meja Fariz.

 meja Erwan

meja Fadzli. Hari biasa, lagi bersih.

meja Mizah.


Ni meja Ming, pompuan.
Beza sungguh meja teruna dan dara.

Sebab aku kaum yang miskin, aku ke Petaling STreet menggunakan LRT. Dari Central Market ke Petaling STeet mengambil masa lebih kurang 15minit. Di satu simpang, aku ternampak satu signboard yang berbunyi "BERSAMA KITA MENJAGA KERBERSIHAN KAWASAN INI". Adakan entiti merah juga perlu dibersihkan? Entiti ini kelihatan sungguh aneh dan pelik tapi aku kesian.






First florist yang aku jumpa ialah Weng HOa Flower Boutique di alamat "1 Lorong Hang Lekir, Off Jalan Hang Lekir (Jalan Cecil), 5000 KL. Tel : +603 2032 5288". Kedai ni beroperasi seawal jam 8.00 pagi sampai ke pukul 9.30 malam. Tapi terus terang aku nak beritahu, customer service kedai ni sangatttttttlah ceroiii atau hampes tapi nasib baik banyak pilihan dan harga yang sangat murah.

Tak tahan nak shopping, aku TERbeli sejambak bunga berwarna PURPLE.
Tak ada duit nak makan, sila kunyah bunga tu.




Pengembaraan kami bertiga diteruskan ke Pasar SeNi atau nama glamournya CentraL Market. CentraL MArket dah banyak berubah dan kami bertiga dah macam rusa masuk kampung. Damn. Sangat vintage dan rare. Aku dah rasa macam pelancong yang melancong ke negara sendiri.


Pelancong dari Indonesia.


KAsturi WaLk dan aku percaya ramai yang tak pernah tahu wujudnya benda ni di PAsar Seni.




ASyik kau jer bergambar, bagilah orang lain.


Recycle bin yang sangat UNIK.


Food court di Central market





Nasib ler Adhwa nak melayan




Tiup ULAR?





Aku sangat suka gambar nie


Merenung perjalanan hidup

4 comments:

  1. sejak bila ada kasturi walk?
    wah..dh lama xlepak2 sambey dgr org basking di situ..aku perlu pegi situ!

    ReplyDelete
  2. Jamy: per yang baekkkk? ULAR? hohoho

    Peanut : entah lah weh..alih2 dh ader...haku raser ko tak kan jumper orang baskin lg lah sebab aku dengar DBKL nak mencantikkan kawasan nie.

    ReplyDelete
  3. thanks dear...for the florist phn no..very usefull..TQ

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT