Ad

Thursday, April 14, 2011

Sandwiches with fuLL of ♥


Entry kali ini akan memperbincangkan kehebatan Mahadi menyediakan sandwich sardin. Mestilah dia bangga sebab aku masak pon tak reti. Pernah lah one time aku buatkan dia maggi goreng, tapi tak sedap sebab gaulan antara rempah dengan mee tak sebati. Pfftss. Memilih.

Tapi aku bersyukur kerana dikurniakan mak + abah + adik dan mak cik2 yang pandai memasak. Dulu masa zaman belajar di UTM KL dan Skudai, mak selalu bekalkan sambal ikan bilis goreng. Ini merupakan killer dish mak. Sampai sekarang Dila dan Eleanour selalu terliur nak makan sambal ikan bilis mak. Begitu jugak dengan Mahadi. Setiap kali balik KL, mak selalu tapaukan sambal ikan bilis sebagai bekalan seminggu di Penang.

Abah memang terrorist buat rendang pucuk paku. Nadia pulak memang pakar masak sambal ikan bilis (anak mak kan) + ikan kembung cili padi dan pasta. Mak cik2 aku pandai masak asam pedas + laksa + sardin dan bermacam-macam lagi. ATok pon terror masak mee bandung. Maka aku seorang sahaja yang buta memasak. *Aku ni anak angkat kot

Mahadi kata resepi ini telah diadaptasi daripada Vaneeda Imran dan Puan Aisah, ibu Mahadi. Sebelum masak, kami telah singgah di sebuah car wash. AUTOMATIC lagi! WOW! Aku selalu tengok dalam movie omputih, sekarang aku berpeluang merasakan suasana :"dicuci" di dalam kereta. Cool habis. Seingat aku ada satu car wash macam ni dekat Esso ML4 Jalan Ampang tapi dah tak beroperasi. Car wash ni sangat lah murah RM3 jer. Dekat KL tak dapat macam ni


Murah!


AUTO CAR WASH





Aku sangat TERUJA




Camwhoring aktiviti harus



Censored



Kami meneruskan perjalanan ke AEON Jusco (jangan tanya dekat mana) untuk membeli roti GArdenia, sardin setin, cili padi, bawang merah, butter dan CHEESE. Yummy!


Kadang-kadang aku rasa, dunia sekarang dah terbalik.
Aku pon tak pernah shopping macam ni.
Selalunya mak + abah +nadia jer yang buat. (+_+)


Aku yang malu


Mahadi tanya "Apa beza bawang merah yang kecik tue dengan
 bawang merah yang besar nie?"
Aku " ehhhhh jom carik cheese" - pfftss...Manalah nak tahu apa bezanya.




Preparation


Mahadi mengomel "Mula-mula kita potong bawang yer"
Apa-apalah, asal siap cepat. Nad dah lapar


Potong bawang.
Sikit pon MAhadi tak nangis. Semakin malu aku!





Sila kacau-kacau kan sardin hingga hancur.





Bak kata Vaneeda "Nak sedap, sila tambahkan CHEESE"


Walah weh, dahlah sedap, kemas pulak tu!


Mahadi setting untuk breakfast.
Aku setuju untuk keluar mencari rezeki, biar Mahadi jadi housewife.teeheee


Muka bangga, aku malu!
Pada Mahadi "Terima kasih for your great hospitality dan scrumptious sandwich"

5 comments:

  1. gile ah Madi ni terror weh
    malu aku kwn ngan kau Nad..

    aku ingt aku nk kwn ngan Madi je la pasni

    ReplyDelete
  2. wakakaka.. xkan masak maggi pun x lepas, nad?
    iskkk pokok semalu tul ko ni

    ReplyDelete
  3. af: tue lah pasal. aku pon pelik...maner ntah dibelajarnya

    James: haku raser requirement Mahadi yang tinggi sangat

    ReplyDelete
  4. haha..ingatkan aku sorang je buta masak..haha.. ada geng!=)

    ReplyDelete
  5. wakakakaka...

    ko kot yg xbaper nak tinggi...

    kui kui kui

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT