Ad

Tuesday, August 16, 2011

Iftar bersama Orang-Orang Nan Tersayang

Walaupun dah lambat tapi aku still nak mengucapkan Selamat Berpuasa kepada kaum keluarga, sahabat handai dan seluruh penduduk di dunia. Bercakap pasal puasa, aku sangat ternanti2 akan bulan Ramadhan kerana masa nie lah aku tak payah nak masak makan tengah hari dan ada alasan untuk tidak mengemas rumah. Yahoooo. *Jangan comment apa2. Aku tak mahu dengar. Shuuhhhh -___-

Pada minggu pertama berpuasa, semua auntie2 dan uncle2 aku akan balik Selayang untuk berbuka bersama-sama. *Boleh disimpulkan di sini, bahawa Selayang merupakan kampung kerana semua sedara2 aku akan balik ke Selayang untuk beraya atau berbuka. Kira balik kampung lah tue.


Sembahyang terawih bersama-sama.
Budak kecik tue bukan sembahyang pon.
Sebok buat lawak.


Terasa sinar keimanan menyuluh hati yang gelap.


Aku benci kau.
Next terawih, aku ban kau.
Ader ker kau pandang2 kitorang masa semayang!
Dah lah muka kau kelakar. Nak gelak tau!
Damn .


Mak dan auntie 2 aku sebok menyediakan juadah berbuka posa.


Pecal, koey teow tahu sumbat dan buah2an seperti durian, tengkibai dan pisang.

 Garden salad, Nasi ayam dan lauk pauk untuk makan bersama nasik putih.


Beraneka jenis minuman.


Family yang sangat gembira=)
One word can be said " GAMAT rumah woiii"

Masa nie, rumah atok aku dh cukop gamat!
Ader yang melalak, ade yang gelak cam cik ponti dan macam-macam lagi lah.
Tapi kezen2 haku memang hapPENING -__-
Pada Bedong, next time lah join ok.
Jangan nangis.


*****************************************************

Pada minggu ke2 posa, aku telah berbuka bersama-sama dengan Hazel dan Fitriah yang turut disertai oleh kawan-kawan baik Hazel seperti Puzariah, Nogy, Kak Murni, Zue, Syida, Yan dan suami dan Sofea (anak Yan). Owh tidak ketinggalan Mala.

Tahun-tahun sebelum ni, kami akan berbuka di luar tetapi kerana Hazel baru mendirikan rumah tangga bersama Noorul Adha, Hazel decided untuk mengadakan jamuan berbuka posa di rumah baru dema di Puchong. Weehooo. Btw, Adha tue lelaki -__-

Pada hari yang bersejarah itu, turut disertai oleh Auntie Midah (mak Hazel) + uncle Asmat (bapak Hazel) + Asmat Junior (adik Hazel) + Wak (kAwan Asmat Junior) dan Shafiq (kawan Asmat junior).


 

Tukang bakar yang sangat dedicated!


Style rambut bang!
Btw, sedap ler kambing bakar *_*

Sila lah lihat kehebatan auntie Midah dan Hazel memasak.
Kecur ayak iuk.

Asam pedas yang mencongkan kuku kaki.
Sedap

Nie tak tahu haper sebab dah HABIS.
Tak sempat rasa.

SAyur.Lawa lah pulak.
So the colourful.

 Cumi aka sotong


Grill kambing, ayam dan lembu yang terbaek.

 
Chicken wing yang senang disediakan TAPI super
mouth watering.


Suka lah sausage -__-

Buah2an tempatan


 Belah kiri merupakan cook of the day.
Bilerlah aku nak pandai memasak?
Pada mak dan mahadi, Sorry yer.
Terimala seadanya kekurangan saya   ^_^

Kuih kaswi

Sedap punya pasal, tak kisahlah muka aku burok.
Lagi satu haku tengah malu ngan family Hazel nie sebab datang lambat.
Tak sempat nak tolong apa2.
Datang terus mkan. Dah ler pakai suar pendek ngan tshirt.
Damn
Balik awal pulak tue.
Lagi damn.
Sorry yer Hazel dan auntie Midah dan Adha,


Lepak kekenyangan
 
The crowd yang sangat happening dan supporting.
Tak leceh nak plan apa2 ngan minah2 nie.

Dorang nie sebenarnya kawan Hazel masa dekat Teknik Leboh Cator.
Aku kenal dorang sebab Hazel bawak kitorang lepak sesama tapi tak ingat bila 1st time jumpa.
Sejak dari hati tue, kitorang terus baik.
Siyes, dah macam kawan baik sendiri pulak.


Nie kerja Yan pulak.
Sessi menjual Revlon.
Kalau nak order makeup Revlon (murah dr actual price), sila contact:




No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT