Ad

Tuesday, June 28, 2011

Shop Til You Drop

Setelah 3 bulan mengikat nafsu daripada membeli belah, AKHIRNYA aku berjaya MEMANJAKAN diri. Mari meloncat sambil mengangkat kain. Yahooo! Segala penat lelah dan stress akhirnya HILANG.

Minggu lepas, Telaga Minyak Jaafar telah menghantar aku mengikuti kursus Windows Server 2008 di CentrePoint, Bandar Utama. Aku tak pernah lagi menjejakkan kaki di Centre Point Bandar Utama. Where the hell of this place? Yer, saya sangat Selayang sebab tak tahu mana Centre Point. Sungguh tak glam lah tempat tue.


Trainning bermula dari hari Isnin hinggalah hari Jumaat bertempat di Iverson. Untuk ke Iverson, aku menaiki teksi melalui lebuhraya LDP. Kenapa naik taxi? Aku ni umat yang miskin lagi lemah. Maka aku terpaksa menggunakan taxi sebagai medium pengangkutan utama. Sila jangan komentar panjang-panjang! Naik taxi lagi mahal?

Meh kita buat kira-kira. Setiap bulan korang kena bayar duit kereta, road tax, duit minyak, duit parking, maintenance dan additional expenses seperti tayar depan meletop, terlanggar kereta mak cik gayah depan rumah dan refill aircond kereta yang dah panas macam neraka. Total expenses boleh mencecah beribu-ribu ongkos dan rupiah, Aku hanya bayar tambang taxi pergi dan balik saja. Kalau tayar taxi tue pancit, driver lah yang tukar. Aku tak ada kena mengena. Aku hanya naik dan bayar. Hohohoho. Ok. Jangan korang perpanjangkan persoalan nie. Aku tahu, akhirnya, aku tetap akan kalah dalam perdebatan ini. Pftss-_-

OK. Aku melalut lebih hebat kali ni. Center Point hanya 5 minit dari One Utama dan IKEA. Aku tak paham, kenapa Telaga Minyak Jaafar nak hantar kursus ke tempat-tempat berhampiran dengan pusat membeli-belah. Ini akan membahayakan kesihatan kewangan aku. Itu PASTI. 


Lepas waktu bekerja pada hari Khamis minggu lepas, aku terus roger c lan2 shopping. "Weh, jom teman aku shopping". Kerana dianugerahkan side kick yang memang suka bershopping, jawapan yang korang boleh expect ialah "Jommmmmmmmm". Even tough OU jauh dari Telaga Minyak Jaafar, mereka sanggup redah biarpon traffic jam dah macam sardin.

Sementara menunggu sahabat-sahabat handai sampai di tempat yang dijanjikan, aku telah bergegas ke The Curve. Dalam hati dan kotak pikiran, aku cuba sedaya upaya untuk TIDAK membazir -_-. Hurm, tak sampai 5 minit, aku dah macam orang gila dalam MNG. Nampak signboard SALE, aku terus meloncat kegembiraan. Bukan selalu sale. MNG The  Curve lagi besar dari KLCC. Maka berdarah lah mata melihat segala dress, pants dan baju yang tergantung megah. "OK Si Kecil. Focus. Satu jer".

Aku bangga denga diri sendiri kerana aku hanya REMBAT sehelai JEANS berwarna KELABU yang berharga RM99. Wow. That save a lot.
Next, aku bergerak ke OU bersama si Botak dan Si NAive aka ADhwa ALiman selepas kami menjamu selera di food court IKEA. Bukan IKEA baru samak food court ker? Maka ada sedikit was2 di hati. ADhwa pon jawab "Tue ada orang pakai tudung makan". Heh.. Boleh pulak macam tue-_-
Sampai Ground Floor OU, lagi terbelalak lah mata aku. Aku terus dancing2 ke pintu ZARA. Sekarang spring/summer, so aku patot selari dengan peredaran fesyen. Kebanyakkan rumah-rumah fesyen sebok memperagakan warna-warna hangat. Color trend kebanyakkannya berdasarkan warna bunga seperti  Poppy, Viola dan Daffodil. Ini jer lah yang aku tahu -_- Aku sukar warna biru LETRIK kerana sangat bertenaga dan CERIA.Heh
Maka kali nie, aku sangat teruja untuk membeli blouse yang ala2 bunga dan ladies. Kebanyakkan attire aku menjurus ke arah masculine. NAk buat macam mana? TOMboy kan dulue -_- Finally nafsu aku dapat dipuaskan dengan sehelai ZARA blouse berwarna biru. Me Like.
 
 

Blouse from Zara

Jeans from MNG only RM99.
Wippie


Aku pulang dengan perasaan yang girang gembira TAPI tidur TAK LELAP. Maka nampak sangat, ada hajat yang tercapai-_-.

Keesokan harinya, aku repeat aktiviti pembaziran aku, di OU lagi, seorang diri! Aku telah menyambar sebuah bag dan belt DOROTHY PERKIN. Wahhhhhhhhhhh. Saya sangat suka. Pada 30 June nie, kawanan TOPSHOP + DOROTHY PERKIN + MISS SELFRIDGE akan mengadakan sale sebanyak 20%. $_$


The best bag ever from Dorothy Perkin.

 
At Dorothy Perkin dengan muka super fatigue


 

3 comments:

chanT-chanT from The HearT