Ad

Saturday, June 11, 2011

Part 4 SahaBaT-SahaBat Baik Ku : Pre-Solemnization For Me and My Mahadi

Aku memang kekurangan sahabat baik perempuan. Kalau ada, pompuan tue mesti satu kepala dengan aku seperti gila sepere, suka ketawa, suka aktiviti luar dan yang pasti kami tak gedik. Bukanla aku menetapkan syarat tapi itu memang sifat semula jadi dalam mencarik kawan.

Maka kawan baik perempuan aku ada beberapa kerat jer seperti Fitriah, Hazel, Linda, Dila, Eleanour, Wanie, Sha dan Erin. Dorang nie kalau jumpa, ader jer benda yang nak dibualkan. Tak pernah sekali pon kalau kitorang jumpa, akan terdiam, tak ada idea nak cakap apa dan sebagainya,

Masa sessi pertunangan aku pada 28 May 2011, Fitriah dan Hazel lah yang banyak menolong. Fitriah nie selalu jer temankan aku bershopping dan merayap di IKEA, jalan TAR dan SOGO. Hazel nie pulak sponsor aku door gift box dan meminjamkan haku flower vest dan macam-macam lagi.

Kan aku dah cakap, fresh flower aku macam satu CAMERON HIGHLANDS.


Hazel sebok buat hantaran


Mencarik bunga-bunga yang tak layu -__-
Selayang panas sangat, banyak bunga yang layu atau tak kembang.


Ini merupakan door gift yang disponsor oleh Hazel.
Terima kasih yer=) Suka sangat.
Hanya ALLAH yang dapat membalas jasa baik anda.


Bershopping dengan Fitriah, memang sempoi dan tak banyak cengkadak. Sebulan sebelum aku nak bertunang, Fitriah ada temankan aku pergi IKEA untuk beli backdrop pelamin. Aku nak beli frame gambar. IKEA ada menawarkan bermacam-macam jenis frame dengan harga yang sangat murah. Serius, aku tak tipu.




Yang bestnya kalau aku bershopping dengan Fitriah nie, benda tue sebenarnya benda lain, tapi aku dan Fitriah dah ingat benda lain. Macam benda dekat bawah nie.


Kerana harga yang sangat murah, kami terus rembat benda tu tanpa mengendahkan fungsi sebenar. Maka kami pon bersembang:

Fitriah : "Eh murahnya benda nie, Nadddd!"
Si Kecil : "Ahah la. Boleh beli banyak-banyak nie".
Fitriah : "Boleh buat towel kepala". Tuelah hasilnya kalau dah innovatif sangat-__-

Ada seorang ahso memandang kami sambil menggeleng kepala. Dalam hati "Lu apahal, bukak mata pon tak larat"

Rupa-rupanya benda tue kain pengelap pinggan mangkok. Kampung betul lah -___-. Padanlah ahso menggeleng kepala. Ahso yang tak larat nak bukak mata pon tahu benda tue kain pengesat pinggan. Tak nak kalah punya pasal "Eh tak kisah lah, bukan boleh buat kain lap pinggan jer, kain lap rambut pon bole" -__- EGO mesti tinggi.


Yang nie haku konpem plate mat.


 Kami berfikir secara kritis lagi puitis akan fungsi benda nie.
Sama ada bantal kepala atau bantal kaki-__-


Dahlah tue, konpem mini pillow

Nie pon lawak jugak nie. Kitorang hingatkan gebor (bahasa jawa nie) aka blanket
rupa-rupanya towel. Aduyaiiii

Nie konpem carpet.
The sangat cheap ok. Only RM89.
Masa nie aku tak cukup cash, so tak mampu lah nak beli.
Beli aku datang bulan berikutnya, dah HABIS-__-
Terpaksa aku memborong white carpet dekat Jalan TAR RM200 for 2 carptes.

Dekat IKEA RM150+ per piece.
Dekat Jalan TAR, lagi murah - only RM100..wippieee

Sekarang merupakan sessi memilih frame.

DiiSebabkan terlalu murah dan banyak pilihan,
aku rambang mata dan tak tahu nak pilih yang mana satu.
Terpaksa aku dan Fitriah susun atas floor IKEA.
Nasib baik tak ada orang marah.
Yerlah, customer is always right=)


Yerlah, amik gambar kau sorang jer=(

Memang betol dia amik gambar sorang

Antara bingkisan frame yang menawan.

Akhirnya aku beli sebuah frame besar bewarna hitam RM55
dan 5 frame hitam super kecil berharga RM15 each.
Sangat murah uoolsss=)

Dah shopping, aktiviti kami seterusnya ialah makan...
Kami melepaskan penat di STEAMBOAT.
Di antara steamboat house yang sedap dekat IKEA.
SAmbal cili padi hijau dia super sedap.

  

Kerana duit tak ada, kasut ni hanya lah igauan.
Sampai sekarang kasut nie mengganggu mimpi-mimpi ku.
Pergi kau. Jangan nodai aku.

Kalau orang nak kawen jer, mesti selalu beli majalah PENGANTIN.
Dulu, aku memang menyampah tengok orang baca dan beli majalah nie.
Sekarang, aku pulak yang jadi pembeli SETIA.

Sebab apa aku tak suka:
Dulu, mak cik2 aku suka beli majalah PENGANTIN nie aroung 1980an..kot.
Dulue kan, mana lah lawa design nya.
Tak kena langsung dengan taste kita yang belia remaja.
Ingatkan, majalah PENGANTIN nie masih di takuk lama.
Rupa-rupanya, telahan ku terpesong sama sekali.
Majalah nie sangat informative dan LAWA design2nya.
Sila beli!

2 comments:

  1. nad,thanks 4 this entry.friendship 4ever,k
    tapi bab towel kepala tu,memang terbaek la wei.aku maafkan la sebab korang rabun.x nmpk n x dpt bezakan kitchen towel dgn face towel.aku faham ;)

    ReplyDelete
  2. adlyn: no problemo friends=) fwens till the end of the time yer.....kau bayangkanlah, dua2 pon rabun...aduyaiiii

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT