Ad

Wednesday, October 5, 2011

Trilogy Of Cherating - Day 1 at Club Med

Kami bertolak ke Cherating pada pukul 6 pagi dan check point pertama merupakan rumah Linda di Taman Cempaka, Ampang. Apa ke heeyyyyy awal sangat yop -_- Aku cuba berpikiran positif dan memujuk hati kecil dengan berkata "Tak apa, nanti masa Qimie drive, kan boleh tidur" ^_^

Tapi, impian tetap impian. Angan-angan ku retak di tengah jalan dan pengalaman menaiki kereta bersama Erineo + Qimie, merupakan pengalaman ngeri yang tak hinginnnnn aku ulangi. Seriauuuu teman.

Swift merah coymel yang dipandu oleh Qimie memecut laju membelah MRR2 -____- Aku sempat mengucap dua khalimah syahadat, membaca 3 kul dan ayat kursi berulang2 kali agar ALLAH mengampunkan  segala kesalahanku.
Sambil baca ayat Kursi, sambil tutup kaki dengan bantal. Iyelah, pakai seluar pendek katanya -___-  Erineo hanya mampu  mengukir senyuman -_-  Aja sebagai safety warden of the day, digesa untuk membuat safety briefing -____- 
Aku tak tahu sama ada Qimie nie buta nombor ker, kaki kejung tak boleh nak pijak BREK ke SEBABNYA sepanjang perjalanan meter swift merah coymel tue akan sentiasa berada pada angka 180km/j. Ngko nak pergi mana laju-laju nie? Nak berak ker? Aiseh -___- 
Kitorang memang dah macam dalam roller coaster. Qimie belok ke kanan, aku bergolek ke kiri. Qimie belok ke kiri, aku terbang ke Aja. Aduyyyyy! Segala bonggol dan lubang diredah tanpa kenal perkataan “BREK”. 
Kepada Qimie : Aku nie kecik jer orang nya. Kurus pulak tue (Sila jangan komen -__-). Aku rasa melayang-layang jer dalam keter. Tinggal tak tercampak keluar tingkap je lagi!
There was a moment di mana, haku MENJERIT sepuas-puas hati apabila Qimie cuba memotong sebuah kenderaan di hadapan TAPI di sebelah kanan jalan dari arah yang bertentangan, beberapa meter dari swift merah coymel akan bertembung dengan sebuah kereta nasional Malaysia. BEBeRAPA METER ok! Apa lagi, memang aku menjerit sekuat2 hati sambil bukak, tutup, bukak, tutup mata -__- Demn you Qimie!
YA ALLAH. Takutnya, Tuhan sahaja yang tahu. Jeritan kengerian haku disambut berselang seli oleh Aja. Linda hanya mampu mendepangkan kedua belah tapak tangan ke hadapan sambil membuat muka cemas. Kau ingat suami kau nak brek lah?
Kerana kami umat yang masih banyak dosa untuk dibersihkan, Qimie berjaya memotong kereta terbabit dengan selamatnya. Terima kasih YA ALLAH. Maka pada sesiapa yang nak menumpang Qimie, sila beli insurance nyawa dari Affa. Eh,apahal haku promote ko pulak -____-
*Kalau Mahadi bawak 120km/j pon haku dah memekak. "Hello, nak mati ker?" Lepas tue selamba jer Mahadi jawab "Alah dalam rumah pon boleh mati" -__- Menjawab pulak dia!

Swift merupakan kereta penjimatan minyak. From KL to Penang akan pakai 3 takok minyak jer. Tapi kalau dah kereta macam ribut, memang habis licin lah minyak dari Ampang ke Cherating -__- Daripada orang tak nak kencing, terus terpaksa kencing akibat gegaran hebat di sekitar pundi kencing.

Sesampai jer di Cherating, kami terus menuju ke Club Med. Qimie cakap event dia start pukul 8 am. Sebab kami nie pengunjung haram, depan guard house je, pak guard pandang2 kitorang. Eh, ko pahal? Tak pernah pandang pompuan cantik ker? (Jangan comment). Rupa-rupanya swift merah cuymel ni hanya didaftarkan untuk seorang pengunjung jer. Pftsss. Musnah lagi nak bergembira macam omputih dekat Club Med. Di bawah merupakan gambar2 dari Club Med webpage



The private beach only for guest hotel ^_^

View from bar

Kami dibenarkan menghantar Qimie depan lobby jer. Ada kami kesah? Heh. Setelah Qimie mendaftar masuk, kami pon menyebok sekali lagi menghantar Qimie ke bilik. Scenery serius lawa, tapi hotel ala2 haunted -__- Hantu, hantu! Takut. Qimie telah ditempatkan bersama sekumpulan MONYET. Tak percaya tengok nombor bilik dia .


Sian. Jangan kau macam monyet dah lah.

 
Menunggu Qimie check-in.
Linda yang hanpir menangis sebab nak berpisah dengan suami kesayangannya.

Bridge to the beach

Semua takot nak bergambar dan merayap sangat.
Takot kena halau dengan guard.

Lawa tapi macam SERAM jer -__-

Dekat Club Med, kalau korang terjumpa biawak, itu perkara biasa.
Maka sentiasa berhati-hati yea. Karang hilang ibu jari korang.

Somehow, haku sangat tenang dan aman ^_^ Jauh dari kebisingan kota dan kekalutan manusia. Yang ada hanyalah angin2 sepoi bahasa Melayu, bau2 rumput segar dan kebisingan suara Erineo dan Ajah -_-

 
Aku cuba snap dari pelbagai arah. Mana lah tahu, dapat snap gambar hantu.
Wah, kau celupar. AKut2.

Hah, ini dia gang2 Taman Chempaka,
Suka lah gambar nie. Cool habis ^_^ weee

Sign nie memangmenakotkan. Pernah ada TSUNAMI ker dekat Cherating?
Kami tetap berpikiran positif. Ini merupakan safety precaution kot.
Kalau terjadinya tsunami, sila melarikan diri ke tempat tinggi -_-




Saujana mata memandang. Biler lah family haku pulak nak pergi bercuti nie -_-

Jambatan yang menghubungkan bilik ke bilik

Minimum bilik biasa di Club Med ialah RM900++. Bilik yang paling minimum pon sangat kecil -_-
Tapi once korang menginap dekat Club Med, everything for free except Spa la ^_^
 Weee even drink on the house. Bar betol2 located dekat lobby dan depan main stage.
Dah ala2 club ok di malam hari -_-

Ajah yang dah transform jadi minah salleh

Serenity and tranquility

Ini merupakan amaran untuk para pengunjung.
Pantai2 di Cherating dipacakkan bendera sebagai AMARAN!

Bendera HITAM : Pergilah berenang, kalau nak MATI!
Bendera MERAH : Boleh berenang tapi kalau MATI, jangan salahkan orang lain!
Bendera HIJAU : Bukan PAS tapi para pengunjung boleh buat kuak lentang ^_^

 
Masa nie bendera HUJAU. Tue yang ayer tenang dan aman jer.
Alamak HIJAU..HUJAU tue Hujan plus Hijau, maka dapat HUJAU -__- Demn


No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT