Ad

Wednesday, October 5, 2011

Cherating - Day 1 at Holiday Villa

Hello kengkawan ^_^ Yer saya sangat gembira dan teruja untuk meng"update" blog setelah sekian lama mengelinjang ke serata alam ^_^ Telinga haku pon hampir terbakar akibat mendengar leteran emak setiap hari -____- Emak nie tak sporting lah. Macam tak pernah muda pulak -____-


*Pssttt..Aku ada jumpa gambar mak ngan abah pergi berkelah dekat air terjun masa dorang muda-muda dulu. Pftsss -____-  Mak selalu membebel kalau aku pakai suar pendek atau seksi, TAPI dalam gambar tue, mak pon pakai hot pants -____-  Amboiiiii, pandainya dia berlakon! Heh.


Kemana kah Si Kecil for the past few days? ^_^ Aku beserta Erineo -The Cherry Berry Berirama, Qimie - The Sleeping Chap and Ajah - The Ditcher telah menghabiskan masa dan duit di Holiday Villa, Cherating selama 3 hari 2 malam bermula pada hari Sabtu, Sept 24 hingga lah hari Isnin, Sept 26.

Bagaimana aku boleh pergi bercuti ke Cherating? Suatu hari di bulan puasa, aku + Wanie + Erineo + Qimie + Ando + Adhwa telah berbuka puasa di Saba, Ampang. Sedang kami alpa dalam sessi bergossip, Erineo pon bersuara “ Eh jom lepak umah haku nanti, Qimie tak ada. Dia pergi staff day dekat Club Med, Cherating”. *Pada masa nie, Erineo belum lagi mendapat title Miss Cherry Berry Berirama. Akan aku ceritakan nanti, macam mana dorang boleh dapat nick2name yang unique tue.

Wow!!! Ini lah masanya untuk kami berkumpul bersama-sama sambil menonton Mrs. Sander -____-Aktiviti hina ini di anggotai oleh 3 orang ahli professional yang diketuai oleh Erineo, Kecik dan ehem ehem. Ahli ketiga adalah RAHSIA dan anda tahu saper anda! Hah, merah pipi nampak. Tak payahh lah tutup2 mulot nak cover2 gelak anak mat Salleh woiiii. Semua orang dah tahu ^_^. Hohoho. Di akhir sessi tontonan, kami akan bermusyawarah serta memberi komentatar masing. Terok lah korang nie -_-
Sebab umor semakin menginjak senja, haku cuba mencadangkan aktiviti2 menenangkan rohani seperti bercuti. Pada mulanya, aku gusar untuk mengajak erineo dan Qimie bercuti di dalam Malaysia. Iyelah, pasangan suami isteri super hyper nie lebih suka bercuti ke luar negara seperti Melbourne + Berlin + Krabi + Jasin. Eh apahal Jasin pulak -___-  Jasin setakat Marry Brown tue adalah ^_^ Jangan marah yea!


Tetiba, Qimie pon bersuara (sambil mengusap2 janggut yang baru di kaler dengan warna hitam -_-, ) “Eh, dekat GroupOn ader promotion nak pergi bercuti ke Cherating for 2day 1night dekat holiday villa RM150 untuk dua orang. Maka sorang kena bayar RM75”



Dengan sugar rush yang mengalir hebat di dalam darah, aku terus bersetuju dengan cadangan Qimie lalu mempengaruhi sahabat2 lain. Pada mulanya, percutian ini hanya dibuka kepada ahli2 wanita, tapi disebabkan Wanie tak dapat menghadirkan diri di atas sebab2 tertentu, akhirnya Qimie menjadi mangsa -____-


Holiday Villa - Capital Wing yang mengadap Laut Cina Selatan.
Damn mesmerizing^_^ Segala pujian hanya bagi ALLAH.
Gambar ikhsan dari website Holiday Villa.


Palace Wing.
Holiday Villa telah menyediakan 2 spacious pool untuk para pengunjung.
Maka tak adalah sesak macam tin sardin.


Pantai Cherating.
Lebih indah dan lawa daripada PD ^_^


Pemandangan dari "Beach Cafe"
Anda akan perasan ada banyak perbezaan gambar di atas dan gambar di bawah.
Ini kerana gambar di atas merupakan ikhsan dari Holiday Villa website,
manakala gambar di bawah diambil dari NOKIA Express Music.
Jangan banyak comment, nanti captain Mahadi bom rumah korang ^_^ weee.
fyi, handphone haku pon ikhsan dari captain Mahadi.

 





 

 
"Beach Cafe" di malam hari.




Suka lah interior design cafe nie ^_^
Btw, haku impress dengan hanphone Mahadi nie.
Lawa ok gambar.
*Ok yang, I dh UP u baekkkk punya








Sebenarnya, Cherating menjanjikan pelbagai jenis outdoor activity.
Cuma kita jer yang tak tahu.
Btw, percutian kali nie agak RARE dan hurmmmm.
So much for a vacation guy -__-






Ok, aku dah ngantuk. Akan aku sambung di kemudian hari..
Warghhhhhhhh. Ngantuk


No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT