Ad

Sunday, January 23, 2011

Baju, Seluar dan Jacket Ku

Aku telah berNEKAD sebaik mungkin untuk TIDAK mahu bershopping lagi, TETAPI harapan murni ku hancur dan musnah terbongkang(+_+). Harapan tetap Harapan. Sila rujuk entry http://nuttynad-mygreatjourney.blogspot.com/2011/01/shop-to-core.html untuk mensahihkan betapa borosnya aku;(

Seriously, bukan aku yang patut dipersalahkan. Ini semua angkara Telaga Minyak Jaafar yang dibina berdekatan dengan KLCC. Asal aku nak pergi breakfast jer, terJELING TOPSHOP. Asal aku nak memenuhkan tembolok pada waktu tengah hari jer, haku terKERLING ZARA. Asal nak balik jer, haku terKESIMA memandang MNG. Kesimpulannya, haku adalah insan lemah yang masih memerlukan bimbingan dan tunjuk ajar...hohoho

Di satu petang yang indah, aku berhajat untuk window shopping tapi nafsu serakah ku kalah dengan godaan MNG. Memang Nadira Giler a.k.a MNG. Year End Sale masih hebat berlangsung...aduhhhhhhhh!!!

Mataku terus terpana akan 2 helai OVERSIZE Kemeja - berwarna putih polos dan stripe biru.Wahhhhhh. Saya terus jatuh CINTA pandang pertama. Makin aku teruja apabila merasakan materialnya yang sangat berkualiti dan sedap dipakai. Serius, material agak sikit tebal dan lawa(+_+) pengsan!

Sebab KEMEJA putih agak besar, ia mampu beraksi sebagai TRENCHCOAT. Luper nak amik gambar, tapi serious, it is worthwhile. I grabbed those 2 shirts only for RM160.
















Aku suka akan kemeja biru ni, sebab kolarnya yang lain daripada yang lain


Muka gembira mendapat apa yang dihajati


Aku juga berTuah sebab mempunyai seorang adik perempuan yang bernama Nadia (bukan nama sebenar) KERANA kami boleh bertukar-tukar baju=). Tapi yang paling menarik, NADIA akan menghumbankan segala pakaian ke rumah apabila dia menjadi semakin bulat. Saya GEMBIRA..hohohoho

Nadia menghadiahkan aku (lebih kurang leftover) sehelai kemeja coklat GAP. Sebab departmet baru aku dah macam dekat kutub utara, aku berjaya memujuk Nadia untuk meminjamkan aku, ZARA BROWN MILITARY JACKET nya.wahhhhhhhhh..pengsan!




Sila lupakan masalah perut berlipat

Kalau korang lelaki, mesti korang tertanya-tanya, apa yang bestnya shopping ni. Di sini akan ku terangkan, mengapa nuttynad suka bershopping :

1) Menghilangkan stress selepas bekerja eventough kerja tak ada lah banyak sangat pon. Bila bershopping, aku akan rasa puas dan gembira kerana dapat apa yang aku inginkan hasil dari titik peluh ku sendiri.

2) Perempuan suka benda-benda yang cantik dan menarik. Bukanlah kami nak menarik perhatian jantina berlawanan, tapi memang fitrah, yang manusia suka kan benda yang lawa. Kalau korang perasan, perempuan juga sering memuji kaum sejenisnya tanpa ada perasaan cemburu dan sebagainya. Maka, lawa itu adalah hak milik setiap insan.wah!!!

3) Mungkin, waktu kecil, kami tak mampu pakai apa yang kami inginkan, maka shooping pays all the sweats and hardworks=)

4) Korang nak kena kutuk ke kat office kalau pakai baju tak "INNIT". Office aku ada fashion observer, karang tiba-tiba jer telinga korang merah "EH, BAJU APA YANG YOU PAKAI NIE?", "BEG NIE TAK LAWA OK".hohohohoho

5) Kalau dah dikelilingi boyfriend, adik dan kengkawan yang suka membeli-belah, maka, akan terpalitlah sedikit sifat-sifat kurang manis mereka.hohohoh

*Dapatkah aku menahan nafsu bershopping ku untuk bulan Januari/Ferbruari 2011 akan datang? Tungggu*

8 comments:

  1. ha ha ha.. sudahlah, nad...

    jgn ko salahkan lokasi penggambaran lutcha sbg punca ko sopping mak enon...

    kui kui kui

    ReplyDelete
  2. hahhahha

    betollah James

    asal ko lalu jer, ko nmpak billboard Sale Clearance

    wahhhh..pengsan

    ReplyDelete
  3. hehe dira the fashionista :p i bet you go crazy kalau shop kat bandung ni ^_^6

    ReplyDelete
  4. btw reasoning 1, 2 & 3 memang diperakui umum and no. 2 mainly true for us virgos kan ;)

    ReplyDelete
  5. ha ha ha... nate keroro mu nih... nate bewokk.. xsudah² pengsan!

    cubalah LENSE kamera selalu wat sales... mungkin aku jua terjerumus bersama... aihhh

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. James : haku ader plan gak nak beli camera...tp xnak berat sgt..cm micro four third ker? (betul ker haku sebut)

    nanti nak shopping camera, haku roger ko


    mawar : hello mawar

    i xder ler fashionista pon

    sebab nad nie conservative n takot nak cuber benda yang fancy2

    btw, mawar biler nak update blog?

    tgh tunggu nie

    ReplyDelete
  8. mu beli jer camera digital latest skrg.. haku suggest canon powershot s90! superbbb dowhhh... specs dia.. kalah specs d80 haku... huhuhu... serius jelesss... danggg

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT