Ad

Sunday, November 27, 2011

N for Nadira NOT November lah!

Okies, sebenarnya dah lama haku pendam akan kebodohan dan kelemahan diri. Haku biarkan ia tersemat rapi jauh dilubuk sanubari TETAPI bila dipikir2kan kan baLik, ada baiknya haku berkongsi pengalaman PAHIT nie bersama sahabat2 handai yang mungkin akan bekerja di Telaga Minyak Jaafar.

Kalau korang bekerja di Telaga Minyak Jaafar, setiap kali menelefon HelpDesk untuk mendapatkan sebarang pertolongan, korang akan diminta memberikan initial's name. Setiap orang akan diberikan initial id. Macam nama haku Nadira Jaafar maka inital's name haku ialah NJA bla bla bla.

Telaga Minyak Jaafar sangat mementingkan security. Nak masuk main building kena screen id, nak masuk lift another revolver door yang kena screen id dan nak log in computer pon kena masukkan pin dan screen id. Banyak weh security control!

Lepas haku diberikan id, haku kena call Helpdesk untuk mengACTIVE kan id sebelum log in ke komputer. Ok, sila ikuti perbualan di bawah.

HelpDesk: Hello, Can I have your id please?
Si Kecil : My id is NJA bla bla bla.
HelpDesk: Ok, I repeat again. N for November , J for Juliet, A for Alpha
Si Kecil: (Dalam hati: Eh, apahal November pulak. Nadira lah..Biyol lah Helpdesk nie). Hello, N for Nadira not Novermber.
HelpDesk: Yup, I know. N for Novermber, J for Juliet and bla bla

Si Kecil: (Eihhhhh bangang nya HelpDesk niee. Salahlah woiiii) N for NADIRA, J for JAAFAR and A for urm urm urm (halamak, A for apa yer..KER DORANG GUNA PHONETIC APLAHABET -_____-") wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!! - Haku tahu mesti dorang record coversation haku pastue buat Quality check, and GELAK RERAMAI..Damn you!!!


U dont want know the rest -___-" Serve you right!!!! Shame on YOU, SI kECIL.





2 comments:

chanT-chanT from The HearT