Ad

Wednesday, June 5, 2013

MCTraveLodge Home Stay

Salam perpaduan dari saya, Si Kecil all the way from Bagan Ajam, Penang ^_^ Okeh okeh...All the way from "BUTTERWORTH"! Duhhh -___-" (sebok je suara-suara kecil dibelakang nie) Dah duduk Bagan Ajam, tak MENGAKU PULAK! Pftsss

Bersempena dengan cuti sekolah pada kali ni, konpem korang sebok dengan undangan majlis perkahwinan. Makan free...SAVE BUDGET! (Rusyaidi mesti suka ^_-)

Bagi yang masih solo, mesti berdarah telinga dengan soklan-soklan cepu cemas "Biler nak kahwennn nie??? Kau mandi bunga lagi bagus" atau "Mak Cik ada kawan taww, anak dara dia cantikkk macam Khatijah Tan, berseluar Yankee Jambul di depan"!!! 

Bagi yang dah kahwen tapi tak BERANAK pasti tersedu-sedan dengan kelancangan mulut jiran sebelah "Ehhh kome nie tak ada apa-apa lagi ke?? Biler nak dapat anak nie?" Seboklah kau Jemahhhh!

Kami sekeluarga pon agak busy dengan A FEW RECEPTIONS dan ENGAGEMENT:

1) Majlis pertunangan Azhar di Jitra Kedah pada bulan Mac yang lalu
- Majlis berjimak akan diadakan pada bulan 8, seminggu selepas raya! Naper lepas raya woiiii??? Mana ada duit lagi! -___-" Owhhhemmgieee

2) Majlis pernikahan dan persandingan Reen di Johor Bahru

3) Majlis pertunangan Sopi, my brother-in-law -__-" Ko pon nak jugak ker?

Maka kami sekeluarga almost kojol dan bankrupt:p Tapi takper, benda baik pasti akan mendapat balasan baik dari ALLAH S.W.T :)


So mari haku story pasal majlis pertunangan Azhar. Azhar merupakan kezen sebelah mak dan kami memang rapat sejak dari kecik! Mana tak rapat kalau dah tinggal sebelah rumah-___-" Azhar berumor 27 tahun dan merupakan seorang pensyarah si sebuah kolej arrrr...ermm..Ok tak hingat mana -__-" Sila makan ikan Si Kecil! 


Akhirnya Azhar berjaya menambat hati ADIK MANIS yang berasal nun jauh di Kedah!!! Jauh baq hang! Maka berangkatlah kami sekeluarga ke Jitra Kedah pada bulan March yang lalu.

Haku dan Sang Suami telah dipertanggungjawabkan untuk mencari sebuah rumah tumpangan.

So carik punya carik, kami telah dijodohkan dengan MCTraveLodge yang ditempah menerusi Agoda.com. Murah, luxury dan spacious baq hang! RM200++ per night.

Signboard pon dah sangat impressive

 
Masuk je rumah, kami dah terkesima dengan kecanggihan teknologi. Ada security alarm, free WIFI, fully equip dengan kipas, air-cond, TV Plasma dan mini fridge di setiap bilik,  washing machine, iron, dry and wet kitchen, 3 toilet plus ada garden and gazebo. Sumpah COOL people!


Adik tuan rumah menginap di sebelah rumah je!
 Maka jangan haraplah korang nak buat party-party liar!


Tengok gambar lah erk. Malas haku nak explain pepanjang:p

 









Nadia pemungkas telah dilantik sebagai penggubah hantaran yang bertemakan warna maroon! Macam banyak warna HITAM je dik NON!




 


Haku memang suka semua gubahan, design dan decoration Nadia pemungkas! Nampak simple tapi elegant ^_^ Me loike!

Tadaaaa inilah hasilnya ^_^
Ada di antara barang-barang hiasan merupakan barang-barang
yang digunapakai ketika majlis pertunangan dan pernikahan
haku. Cool kan? ^_^ Tak yah membazir! Inilah bagusnya hidup
berkeluarga. Hehehh.
.
.
.
.
.
.
.
.

And for the finale...Gambar haku mengeleset-lesot^_-




No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT