Ad

Friday, June 7, 2013

Diving & Feeding The Dolphin

Setiap tahun Telaga Minyak Jaafar akan mengadakan lawatan sambil berenang ke serata Malaysia atau dunia seperti Pulau Redang, Tioman, Perhentian, Paris, Istanbul dan bla bla bla...

Pakej yang ditawarkan memang sangat murah merangkumi (merangkumi katanya!) pengangkutan, tempat tinggal, makanan dan DIVING LESSON ^_^ Separuh dari harga pakej telah disubsidi oleh company dan kami dibenarkan membawa Immediate family ^_^ Wieee.


Pada tahun ini, untuk kali keduanya, Telaga Minyak Jaafar telah mengadakan lawatan sambil berenang ke Pulau Bidong. Sebelum berdua, Sang Suami MEMANG TAK BENARKAN haku menyertai sebarang aktiviti percutian -____-" Ngehhhh. Memang KING CONTROL! Alasan unggul beliau "U kena pergi dengan I. I tak nak orang lain tengok u". Shweet tapi dasar kuku besi!

Maka pada kali ni, haku sangat excited nak pergi bercuti bersama-sama Sang Suami ke Pulau Bidong ^_^ Yeayyyy! Haku pon mendaftarkan diri ke kelas "DIVING". Uhhhh semangat-semangat.


Kelas tutuorial telah diadakan di Telaga Minyak Jaafar pada pukul 6 petang hingga 8 malam selama 3 hari, Diving class kami telah dianjurkan oleh SEA MONKEY. 

Sebelum nie, haku selalu berimiginasi yang diving merupakan aktiviti leisure, santai dan fun. Hurmmm tak leisure sangatlah-___-" Tanpa teknik dan awareness yang betul, individu boleh mengalami keracunan OKSIGEN, NITROGEN dan LUNG RUPTURE!!!  Owhhhemmmgieee. Dengar pon dah takot!


Test akan diadakan selepas kelas teori. Jika gagal, individu terpaksa menjalani ujian ke 2 menggunakan soalan SET B. Okehh lupa haku nak bagitahu. Diving juga mengkehendaki anda mengira -________-" Hidup ku bertambah kelabu!!!

  1. "What is the minimum surface interval required between a dive to 18 meter/60 feet for 40 minutes followed by a dive to 14 meter/50 feet for 60 minutes? Frakkkkk!!!

Lepas korang LULUS dengan jayanya, korang terpaksa menjalani UJIAN BERENANG 200 meter TANPA HENTI dan TERAPUNG SELAMA 10 minutes -________- Jadah nie!

Haku bukanlah proper swimmer. Kalau setakat berenang hentam keromo retilah haku -___- Nie tak boleh BERHENTI! Biadap!

Maka pada minggu lepas, haku dah mengheret Sang Suami untuk berlatih berenang. Pada masa nie semangat sangat membara-bara dan meletop-letop. Kami telah membuat strecthing secukupnya dan terus kecebur!! 

Kami mulakan kuakan dengan semangatnya..1..2..3..1..2...3...1...2..3...adehhhh tak sampai 25 meter dah terjungkir baq hang! Tue pon berenang tepi kolam! Damnnyuuu.

Akibat semangat yang lemah dan perot yang berat, haku end up menghiburkan diri by Feeding a dolphin. Ngehhh!

Eikk eiikk eikkk (bunyi dolphin)
Mana makanan nie?? eikkkkkk

eikkk Makanan...eikkk eiikk makanan..eikkk makanan...
Suka..suka!!!

Eikk eiiikk dekat sikit..eikk eiikk dekat sikit

Eikkk ehhhhh jangan lari
eiikkkkk haku suka
eikkkk suka haku

Ehhhh jauh sangat tangan kau tue ..eiikk eikkk

ahhhh..hahhhh...nganga DOLPHIN -___-"
Bessau mulot ko kan???

Dolphin mintak lebih -___-" sakai!
Btw, "ITU" bukan gigitan cinta!
Itu birthmark since yesterday dah ada. Hehhh!




No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT