Ad

Monday, September 19, 2011

Budak Sekolah Terlampau

Lepas aku membaca entry di blog : Jawapan Kertas Biologi Paling WIN , teringat aku akan kisah seorang budak sekolah yang berumur 7 tahun yang bergelar "Sepol". Sepol merupakan pelajar di Sekolah Rendah Kebangsaan ehem ehem. Mak selalu cerita pasal budak nie. Mula-mula aku malas nak dengar tapi ada satu kes yang membuat kan aku mula mengikuti kisah Si Sepol nie.

Sepol nie orang nya kecik jer, hitam manis dan botak (haku mula merasakan orang botak memang bermasalah -__- ). Setiap hari, nama budak kecik nie akan menjadi buah mulot makcik2 opis dan para guru.

Kes pertama

Murid: Cikgu2, Sepol kan dia xpakai spenda -___-
Guru Besar: Hah, mana awak tahu dia tak pakai sependa? -____-
Murid: Sebab tadi dia cakap, Saper nak hisap K _ _TE, bagi seringgit -____-. Budak perempuan semua menjerit cikgu.

Seraya Guru Besar memanggil Sepol ke opis

Guru Besar: Sepol, betol ke awak xpakai spenda ?
Sepol: Betol cikgu!
Guru Besar: Apsal awak tak pakai spenda?
Sepol: Spenda saya tak ada cikgu -____-

Seraya Guru Besar memanggil mak kepada Sepol.

Guru Besar: Sepol cakap dia tak ada sependa. Betul ker puan?
Mak Sepol: Dia tipu cikgu -____-. Saya ada belikan dia sependa kat rumah -____-


Kes kedua

 Murid: Cikgu, Sepol bawak CD pompuan seksi

Seraya Guru Besar memanggil Sepol ke opis

Guru Besar: Sepol, mana awak dapat CD nie?
Sepol: Saya jumpa dalam tong sampah dekat tepi jalan, cikgu! -____-

Kes ketiga

Sepol berjalan2 di tepi corridor, sambil memetik pokok bunga

Cikgu: Sepol, kenapa awak petik bunga tue?
Sepol: Ntah lah cikgu. Saya suka-suka jer cikgu -___-

Kes keempat

Cikgu: Kak Ani, peneng saya dengan Sepol nie
Mak: Kenapa?
Cikgu: Dia pegang anjing pulak -____- Pening saya

Mak dan cikgu pon pergi berjumpa Sepol

Cikgu: Meh samak
Sepol: Tak Mau (Sambil mencebik muka)
Mak: Sepol, jom, mak cik samakkan. (maka dengan naifnya, Sepol pon mengikut mak) *Pheehhh, dier tak tahu mak haku lagi garang macam singa -___-
Mak: Meh kita samak. Bukak ayer
Sepol: (Bukak pili air, lantas menjirus kedua-dua belah kasut lalu basah kuyup)

Cikgu: Aduyyyyy Kak Ani, pengsan lah saya -____-

No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT