Ad

Thursday, April 25, 2013

DegiL Macam Keldai & Art of Pictures

Hari nie merupakan hari yang paling tak productive, effective dan pro-active untuk haku -_-"

Almost 3 weeks haku tak dapat main  tidor yang secukupnya. Since haku dah bertukar role dari Problem Resolver kepada Planner, hidup memang kelam kabut dan tak tentu arah. Susah rupanya kerja planner nie -__- Banyak project dan due date!

*gambar nie apahal tetiba -__-"


*Shuhhhh ini rahsia kita-kita je taww. Sebab haku dalam process hand-ergo-recovery-process, haku tak dibenarkan kerja lebih daripada 8 jam, take RSI break every 15 minutes, kena pakai wrist guard dan kena pakai revolving mouse -__-" Cacat!

Btw nie bukan rahsia yang haku nak share. Sebab haku nak catch up dengan all the new technology and process, haku tend to work more than 10 hours starting 7am until 10pm - almost everyday. Plus, haku selalu skip RSI Break -__-

Oleh disebabkan kekerasan kepala hotak yang melampau, tangan haku kembali sakit dan kebas-kebas di malam hari >>> symptom carpal tunnel.

Maka stress lah Supervisor haku!!! Terus dia tarik a few baseload. Haper lagi, menangis terpancut-pancut ayer hidung -__-" Damnn!

Yup, sepatotnya kita akan suka kalau Supervisor tarik baseload, TAPI TIDAK BAGI HAKU. Kerja banyak tapi manpower kurang. Kesian haku tengok kawan-kawan haku!

So Supervisor, Team Lead and Assistant Team LEad nasihatkan haku untuk take frequent RSI break AND KERJA 8 JAM SEHARI!!! (Dulu haku selalu ignore...hah dah kena tarik baseload, baru tahu takot!) Bak kata mak, degil macam keldai!!! Ciss nan tol!

Dan ini juga merupakan punca utama haku tak cukop tidorrr.. Uwaarrggghhh -__-" Badan haku macam dipam-pam. Okehhh sila jangan pikir yang bukan-bukan. Hishhhh otak kuning betol korang nie -__-"

Haku, Rudy dan Rusy berazam untuk menurunkan berat badan. Maka dengan itu, kami merupakan pengunjung setia di GYM Telaga Minyak Jaafar bermula dari 5 petang hingga 7 malam.

And ada satu FAKTA yang teramat betul! Apabila umor meningkat, semakin susah nak turun berat badan! Kenapa? Ini terjadi akibat kurangnya penghasilan hormon dan metabolisme badan yang semakin rendah -___-" Kesian. Dah tua rupanya!

Let's boogul (Boogul sejenis hantu dalam sinisTer)


Macam mana tak gemok gedempol, melantak sekrim setiap hari -_-"


No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT