Ad

Tuesday, March 5, 2013

Futuro For Her

Nielah akibat rajin sangat mencuci taik orang -__-“ TAIK di sinilah bukanlah bermaksud berak hijau yang dikeluarkan dari usus percernaan, tapi lebih kepada kerja-kerja yang terbengkalai dan tak diendahkan.


Saban hari, kami satu team terpaksa mencuci segala tahik temahik orang tua kutuk nie -___-“

Akibat ERGO issue yang melampau, haku telah mengalami Carpal Tunnel Syndrome yang tak berapa kritikal. Sebab kau, haku jadi cam nie -_-" Sedih taw!!! 

Haku telah di nasihatkan unuk menggunakan Wrist Support -__-" Super tak selesa okeh!! FUTURO Wrist Support For HER, Right Hand nie berharga RM94 yang boleh didapati di semua kedai-kedai farmasi.

Mula-mula pakai tue, bestlah.. Dah lama, jadi sangat tak selesa sebab ader besi dekat palm. Maka Rusyaidi, Ergo Lead kami telah menukarkan work station setup haku!

New setup - mouse pad, arm rest and gliding palm support

It is much more better ^_^ Selamatlah FUTURO tue boleh claim, kalau tak, mahu kuar ayer mata darah! Telaga Minyak Jaafa sangat mementingkan Ergo, Safety dan Security.

Dulue haku selalu cakap "Haperlah remeh sangat benda-beda nie!" Biler dah lama kerja dekat Telaga Minyak Jaafar, baru haku tahu betapa pentingnya SAFETY dan SECURITY!

Kos untuk membaik pulih dan merawat adalah sangat MAHAL plus kalau dah kena operate, cacat dan luka - kondisi badan kita tak akan KEMBALI seperti sedia kala -__-" Prevention Is Better Than Cure!

Akibat dari syndrome coymel nie, haku akan berasa sengal-sengal di bahagian pergelangan tangan and kadang-kadang boleh membawak kepada bahu, limited nak buat certain movement dan BERAMBAH TERUK Di malam HARI! Sakit yang terlampau -_________-" uwauwauwau

Haku jugak telah dinasihatkan untuk mengambil 15 minutes break dengan bantuan RSI, diberikan soft ball untuk strecthing, kena beli proper pillow dan every week akan dipantau oleh Ergo Lead dan Supervisor!!!

*Moga-moga kau yang tak sedar diri tue, cepat-cepatlah bertaubat dan kembali ke pangkal jalan! Janganlahhhhhhh bully team sendiri lagi wooiii -__-" Nak mati dah semua orang!


1 comment:

  1. I dah kena sydrn nih 2 kali. First tangan kanan, almost 1 year nk recover. Now tangan kiri lak since bulan puasa hari tue...dugaan sangat2.

    ReplyDelete

chanT-chanT from The HearT