Ad

Saturday, February 9, 2013

Berdiri DalaM!!!

Ok sumpah haku sangat stress dan hampir muntah darah! 

Stress bukan sebab tak dapat melunaskan napsu di malam hari TAPI akibat sistem baru di Telaga Minyak Jaafar yang sangat faktab, new assignment yang sangat mencabar, baseload yang tertangguh dan super banyak, nak implement change tak tahu, aktiviti ko-kurikulum ala-ala gedik dan bermacam-macam mak nenek lagi -__-"


 


Ada satu masa dan ketika haku telah dilantik menjadi stand-in TL (*satu hari jer pon..ngeh). Maybe ada di antara kita yang suka dan gembira biler nak jadi TL, tapi katakan TIDAK pada GBO -__-“ ! TL merupakan khalimah yang sangat menakotkan dan memenatkan! Hanya yang cekal mampu BERTAHAN! Burrr....

Application tak jalan - carik TL, server down - carik TL , user tak boleh access folders - carik TL, nak build server baru carik TL, dah build nak decom pulak - carik TL! Boleh muntah hijau dan cherry berry macam nie.

 GBO sumpah sangat mencabar dan menakotkan. Setiap tahan ader jer technology baru dan tak semua analyst ada peluang nak attend training. Maka biler nak buat process yang pelik-pelik, mula lah menggelabah bontot!

Boleh jer main tibai, TAPIII kalau server corrupt atau user tak boleh access file/folder ...........hah boleh INCIDENT! Maksudnya ANDA telah menyebabkan COMPANY KEHILANGAN BERJUTA-JUTA HINGGIT KERANA application down!

Ko cuba pikir, kau datang kerja di pagi Sabtu dengan bergayanya sambil pakai seluar katok dan tshirt Terry Fox sambil di tangan memegang a cup of setabak dan menanam azam untuk bekerja bersungguh-sungguh..TETIBA SERVER TAK BOLEH UP! Biar beribu kali kau reboot pon, server masih berdeil tak nak up! Server yang di dalamnya ada "SISTEM PENGHANTARAN MINYAK SATU MALAYSIA" -__-"

Tak ke cuak??

Tak ke basah ketiak?? Walaupun aircond dah takat beku!

Tak ke rupa kau yang cantik lagi vogue di pagi hari dah rupa BELACAN ketul??

Tak ke terkentot-kentoT dibuatnya!


Dan sampai sekarang haku masih tak paham, kenapa haku masih lagi dalam team nie? -__-" Mungkin haku dah kena nasik kangkang Wei Wei! Ohhh emm gie.
 
Dan nasib baik haku ader Supervisor yang sangat “care”, TL yang memahami, stand-in TL yang ceria dengan penggunaan Bahasa Melayu baku yang pelik –pelik and Team Mate yang sangat helpful, understanding, tak berkira dan “suka memekak”…

As time flies, ramai yang dah mengembangkan sayap ke department lain atau COMPANY lain. We mish u guys -__-“





Hence, let’s embrace the new change and good luck in our future undertaking ^_^

You that we miss:
1)      Wilson
2)      Anis
3)      Fazlina
4)      Azmil
5)      Mimie
6)      King
7)      Soon…Anand
8)      Due to move Wei Wei and wing Wing -__-“ Owhh my!



No comments:

Post a Comment

chanT-chanT from The HearT